פרסום

פרסום | פרסם כאן
 
 
 
 
חברות פרסום  , חברת פרסום  , מדיה  , משרד פרסום  , משרדי פרסום  , פירסום  , פרסום ושיווק  , פרסום חוצות  , פרסום עסקים  , קריאייטיב  , שיווק
 
 
דפוס

דפוס כאשר מדברים על דפוס מדברים למעשה על טכנולוגיה שמאפשרת ליצור מספר רב של העתקים מאותו מקור. דפוס היה המצאה ששינתה את העולם, ולא לחי

טל
פורסם: 6/14/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית דפוס

 

דפוס

כאשר מדברים על דפוס מדברים למעשה על טכנולוגיה שמאפשרת ליצור מספר רב של העתקים מאותו מקור. דפוס היה המצאה ששינתה את העולם, ולא לחינם משתמשים בביטוי "מהפכת הדפוס" כאשר מדברים על המצאת דפוס. דפוס הומצא על ידי גוטנברג במאה החמש עשרה בגרמניה. אמנם ניתן היה ליצור העתקים באמצעות דפוס, אבל עבור כל דבר דפוס הוכנה גלופה ייחודית וחד פעמית כך שהעלות של דברי דפוס הייתה גבוהה וכמובן שהייתה זו נחלתם של העשירים בלבד. בזכות שיטתו של גוטנברג ניתן היה להדפיס דברי דפוס בצורה פשוטה וזולה ובכך אפשר להמונים לצרוך דברי דפוס.

קיימות שיטות דפוס שונות. באופן כללי אפשר לומר כי שיטות דפוס ישנות משמשות בתחום האמנות ושיטות דפוס חדשות משמשות בתחום הפרסום ולהדפסת עיתונים, מגאזינים, ספרים וכדומה. אנחנו לא יכולים בכלל לדמיין את העולם שלנו ללא דפוס. מאז המצאתו משמש דפוס להדפסת עיתונים, ספרים, עלונים ופרסומים שונים. דוגמא מההיסטוריה של האמנות היא הדפסים של טולוז לוטרק שגם שימשו כפרסום למועדון לילה.

דפוס אפשר גם את יצירת הליתוגרפיה שהיא הדפס אבן ובכך אפשר דפוס את כניסת יצירות אמנות לבתים של אנשים רבים שלא יכלו להרשות לעצמם לרכוש יצירה מקורית. לאחר מכן נוצרו הפוסטרים, וכך בעצם אפשר דפוס לכל אחד מאיתנו לתלות על הקיר בבית העתק של יצירות אמנות יקרות ונדירות. התחום של דפוס המשיך והתפתח מאז המאה החמש עשרה והיום ניתן למצוא שיטות חדשות כמו דפוס אופסט או בשנים האחרונות דפוס דיגיטלי. אם בעבר חשיבותו של דפוס הייתה בכך שאפשר הדפסה המונית של חומרים הרי שכיום דפוס מתפתח יותר בכיוון של איכות התוצר הסופי ונוחות העבודה – חדות גבוהה יותר, העברה ישירה מהמחשב וכדומה.