פרסום

פרסום | פרסם כאן
 
 
 
 
חברות פרסום  , חברת פרסום  , מדיה  , משרד פרסום  , משרדי פרסום  , פירסום  , פרסום ושיווק  , פרסום חוצות  , פרסום עסקים  , קריאייטיב  , שיווק
 
 
מעצב גרפי

מעצב גרפי מי שרוצה להיות מעצב גרפי בדרך כלל צריך ללמוד לתואר בעיצוב. יש אמנם אנשים מוכשרים ומיוחדים שמפלסים את דרכם בעזרת הכישרון וללא

טל
פורסם: 6/14/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מעצב גרפי

 

מעצב גרפי

מי שרוצה להיות מעצב גרפי בדרך כלל צריך ללמוד לתואר בעיצוב. יש אמנם אנשים מוכשרים ומיוחדים שמפלסים את דרכם בעזרת הכישרון וללא הכשרה לתפקיד מעצב גרפי אך רוב המעצבים הגראפיים מעבר לכישרון לומדים לתואר בעיצוב במוסד מוכר. לתואר מעצב גרפי אפשר ללמוד בבצלאל, בשנקר, במכללה האקדמית בחולון ובויצו חיפה. אילו כמובן לימודים אקדמיים לתואר. אבל לא כל מעצב גרפי לומד במוסד להשכלה גבוהה.

אפשר גם לקבל הכשרת מעצב גרפי באמצעות לימודי תעודה בתחום עיצוב. מי שבוחר באופציה זו להכשיר עצמו לעבודת מעצב גרפי צריך לשים לב שהקורס הוא קורס ללימוד עיצוב ולא רק ללימוד תוכנות גראפיות, קורס בו לומדים להשתמש בתוכנות גראפיות בלבד מסמיך את המסיים אותו לעבוד כגרפיקאי ולא לעבודה בתפקיד מעצב גרפי.

מעצב גרפי צריך להעביר מסר באמצעות העבודה שלו, ליצור תדמית ויזואלית, למתג מוצר או חברה. מעצב גרפי צריך להיות יצירתי כי המוצרים עצמם פעמים רבות מאד דומים ועבודת  מעצב גרפי, כמו גם של אחרים במשרד פרסום, הם שיוצרים את ההבדל. כשאנו נגשים למוצרים בסופרמרקט אנחנו פעמים רבות לא נזכור את תכונותיהם אלא נזכור איך נראית האריזה שלהם. וגם זה חלק מעבודת מעצב גרפי – סוג האותיות, הצבע והציור שעל האריזה אותם נזכור.

לפעמים אנחנו מבקשים שמישהו יקנה לנו את "הסבון באריזה הסגולה, זה עם הציור של פרח" או משהו בדומה, ופחות אולי נזכור את שם המוצר. באותה צורה הרבה פעמים נדע בדיוק של איזה חברה מוצר מסוים רק מלראות את הלוגו שלו, וגם לוגו הוא יצירה של מעצב גרפי. כשאנחנו רואים את האות אם באנגלית, בצבע אדום אנחנו לא צריכים לחשוב יותר מדי כדי לשייך אותה למקדונלדס ולכל המוצרים שהם מוכרים.