פרסום

פרסום | פרסם כאן
 
 
 
 
חברות פרסום  , חברת פרסום  , מדיה  , משרד פרסום  , משרדי פרסום  , פירסום  , פרסום ושיווק  , פרסום חוצות  , פרסום עסקים  , קריאייטיב  , שיווק
 
 
בתי דפוס

בתי דפוס בת'א- תחרות עזה בשוק כמעט רווי לגמרי. תל אביב כידוע מתפקדת כסוג לא רשמי של עיר בירה בישראל ובשל כך קיימת בה תחרות עסקית רבה כ

עידן
פורסם: 7/8/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בתי דפוס

 

בתי דפוס בת"א- תחרות עזה בשוק כמעט רווי לגמרי.

תל אביב כידוע מתפקדת כסוג לא רשמי של עיר בירה בישראל ובשל כך קיימת בה תחרות עסקית רבה כמעט בכל מגזר שהוא. בתי דפוס בת"א לא יוצאים מן הכלל וגם נשאבו לתחרות קיום זאת בעל כורחם. לפני שנים מספר נושא זה של בתי דפוס בת"א לא היה כל כך רווי ותחרות המחירים לא הייתה זאת השולטת בשוק, הדגש על איכות היה גבוה יותר ובשל כך המחירים היו גבוהים אך אז הגיעו בתי דפוס בת"א חדשים שעבדו את תפיסת היתרון לגודל הידועה כל כך מחו"ל ובשל כך הצליחו להוריד מחירים באופן משמעותי ולמעשה הנחיתו מכה ניצחת על בתי דפוס בת"א אחרים.

כיצד עובד היתרון לגודל של אותם בתי דפוס בת"א שהורידו את המחירים לרצפה והאם יתרון לגודל זה בלתי ניתן להכנעה בתחרות מחירים?

בתי דפוס בת"א היו קיימים מאז שהעיר קיימת למעשה אך התחרות לא הייתה עזה כמו בימינו אנו, השאלה כיצד עובד היתרון לגודל של אותם בתי דפוס בת"א שהורידו את המחירים לרצפה והאם יתרון לגודל זה בלתי ניתן להכנעה בתחרות מחירים היא רלוונטית משום שהיא מצביעה על הכיוון העתידי שאליו הולך עסק זה של בתי דפוס בת"א. היתרון לגודל קיים משום שבית דפוס יחיד פותח כמה סניפים ובשל כך הוא קונה מדפסות גדולות יותר המאפשרות לו להדפיס בכמות גבוהה יותר ועל ידי כך הוא לא מפעיל את המכונות היקרות סתם.

בתי דפוס בת"א מסוג זה מתאפיינים בכמות מינימום גבוהה מאוד להזמנה, לרוב מדובר על מינימום של 1000 יחידות של פוסטרים, מדבקות, עלונים וכל דבר אחר. בתי דפוס בת"א אחרים בת"א נמצאים בשל כך במלחמת מחירים רצינית.