פרסום

פרסום | פרסם כאן
 
 
 
 
חברות פרסום  , חברת פרסום  , מדיה  , משרד פרסום  , משרדי פרסום  , פירסום  , פרסום ושיווק  , פרסום חוצות  , פרסום עסקים  , קריאייטיב  , שיווק
 
 
דוברות

דוברות דוברות הוא מקצוע. דוברות היא לא תחביב, ולא עיסוק משני אלא מקצוע חשוב ומשמעותי. דובר מייצג אדם, חברה או גוף כלשהו מול אמצעי ה

שלי
פורסם: 7/8/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית דוברות

 

דוברות

דוברות הוא מקצוע. דוברות היא לא תחביב, ולא עיסוק משני אלא מקצוע חשוב ומשמעותי.  דובר מייצג אדם, חברה או גוף כלשהו מול אמצעי התקשורת. חברות וגופים ציבוריים בונים מערך דוברות כדי שיוכלו להתמודד בצורה הטובה ביותר עם התקשורת. וזה המהות של דוברות להציג את הארגון בצורה המיטבית מול התקשורת. להוציא הודעות לתקשורת בצורה הטובה ביותר ולדעת לתקשר אותן באמצעי התקשורת המתאימים. מערך דוברות מיומן ידע להוציא הודעות לתקשורת בעיתוי המתאים, בצורה המתאימה ביותר.

דוברות זה לא רק להוציא את ההודעות לתקשורת. יש לדעת מתי להוציא את ההודעה, לאיזה אמצעי תקשורת כך שניתן יהיה למקסם הודעות חיוביות לחברה או הפרט ולצמצם ולמזער נזקים של הודעות שאינן מטיבות עם החברה או האדם בו מדובר. לדוגמא חברה ציבורית שמחוייבת על פי חוק לפרסם את הדוחות הכספיים שלה. מערך דוברות מיומן של החברה ידע להצניע תוצאות לא מוצלחות ולעומת זאת ידע להבליט תוצאות עסקיות טובות. בעוד שרבים מבינים את החשיבות של דוברות יש אחרים שמתייחסים למקצוע זה בזלזול וזאת מתוך חוסר הבנה. דוברות, כדי שתעשה בצורה הטובה ביותר, נעשית על ידי דובר מיומן ומנוסה.

כדי לבצע דוברות בצורה טובה חייבת להיות היכרות מעולה של אמצעי התקשורת, היתרונות, המגבלות והאימפקט של כל אחד מאמצעי התקשורת. לדובר בדרך כלל יש היכרות טובה עם אנשי התקשורת העוסקים בתחומו, לדוגמא מי שעיסוקו דוברות בתחום כלכלי יכיר את העיתונאים הכלכליים בכל אחד מאמצעי התקשורת וכמו כן גם את אנשי התקשורת העוסקים בתחום עיסוק החברה, כמו אלקטרוניקה, צרכנות, סלולרי וכדומה. מעבר להיכרות עם אמצעי התקשורת צריכה להיות הבנה רבה בהשפעה על הציבור שיש לפעולה זו או אחרת.

דוברות, כשהיא נעשית בצורה הטובה ביותר יכולה לשנות את ההתייחסות השלילית להתייחסות חיובית. כמו כן, כשדוברות לא נעשית בצורה טובה, כמו למשל, כאשר מערך דוברות לא מגיב על אירוע מסויים שביצע גוף ציבורי או חברה, הוא נותן בכך פתח לאחרים לדבר נגד המהלך ובכך גורם לנזק לגוף או לחברה.