פרסום

פרסום | פרסם כאן
 
 
 
 
חברות פרסום  , חברת פרסום  , מדיה  , משרד פרסום  , משרדי פרסום  , פירסום  , פרסום ושיווק  , פרסום חוצות  , פרסום עסקים  , קריאייטיב  , שיווק
 
 
חברות מיתוג

חברות מיתוג מיתוג הוא הזהות של חברה, מוצר או שירות כלשהו. חברות מיתוג עוסקות בבניית הזהות של הלקוח בין אם הוא כאמור חברה, מוצר או שירו

שלי
פורסם: 7/8/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית חברות מיתוג

 

חברות מיתוג

מיתוג הוא הזהות של חברה, מוצר או שירות כלשהו. חברות מיתוג עוסקות בבניית הזהות של הלקוח בין אם הוא כאמור חברה, מוצר או שירות. חברות מיתוג מתייחסות לכל העמדות, הרגשות והתפיסות שיש לקהל כלפי הלקוח שלה. לדוגמא אם הלקוח של חברות מיתוג הוא חברה שמוכרת נעלים או הלקוח יכול להיות מוצר כמו משקה קל או לקוח יכול להיות מועמד של מפלגה פוליטית וגם לקוח יכול להיות אדם פרטי כלשהו.  חברות מיתוג בודקות באמצעים שונים כמו סקרים,  קבוצות מיקוד ועוד את העמדות, התפיסות והרגשות שיש לאנשים ביחס למוצר שהם נבחרו למתג. במלה מוצר אנחנו  מתייחסים לכל מה שהגדרנו לעיל כלקוח.

כאשר מוצאים שהעמדות, התפיסות והרגשות שחשים כלפי המוצר הם חיוביים חברות מיתוג ינסו לשמור על ערכי המותג החיוביים, שכן ערכי מותג חיוביים גורמים לצריכה של אותו מוצר. אם המוצר הוא מועמד של מפלגה פוליטית ערכי מותג חיוביים יגרמו לבחירתו לתפקיד. אם המוצר הוא מוצר צריכה כלשהו כמו שוקולד, ערכי מותג חיוביים יגרמו לכך שיקנו אותו ולא את המוצר של המתחרים. כאשר חברות מיתוג מוצאות שערכי המותג אינם חיוביים או אפילו שליליים הם יציעו דרכים לשנות זאת. אחת הדרכים בהן משתמשות חברות מיתוג כדי לשנות ערכי מותג הם מיתוג מחדש.

כדי להפוך מוצר למותג חברות מיתוג מתכננות תהליך שנקרא מיתוג. לאחר שזיהו את הערכים החיוביים של המוצר מתכננות חברות מיתוג כיצד לבדל את המוצר באמצעות הערכים החיוביים הללו. אפשר לקרוא לזה אפילו "סיפור" שמספרים על המוצר כדי שהדעות, התפיסות והעמדות שלנו כלפיו יהיו חיוביות. שנרצה שהמוצר הזה יהיה שלנו, ושנעדיף אותו על מוצר דומה אחר. בשלב הבא יתנו חברות מיתוג לערכים הללו צורה ויזואלית.